[13:02] 22/1 Premiär!

Välkommen till min nya utredningsblogg. Här kommer jag att skriva om det som är rätt för mig, dvs att jag har rätt, i olika situationer. Till en början tänkte jag reda ut ett välkänt begrepp inom svensk inredning, dvs motsatsen till utredning; Fondtapeten.
   Det hela är egentligen väldigt enkelt, tag en tapet. Montera den på tre av fyra väggar i ditt finaste rum. Tag sedan en helt annan tapet, med finurligt mönster och montera på den fjärde. Var noga med att välja en individuell modell, så att det verkligen syns att ditt val är genomtänkt och kulturellt befogat. Resultatet blir ett individualistiskt mästerverk som gör att du lugnt kan sätta dig i din soffa, beskåda ditt arbete och tänka, -idag är jag verkligen speciell.
   I morgon berättar jag om furu, detta ursvenska av trädslag som förgyller var mans hus och stuga.


Ett smakfullt exempel på det nya inne-konceptet 'fondtapet'.

Kommentarer
Postat av: EvilEmil

Jag får nog hävda att vi har en fondvägg... får hävda mig lite o påpeka att den dock sträcker sig genom flera rum, om det skulle hjälpa... :)

2009-01-22 @ 16:57:54
URL: http://evilhenestal.blogg.se/
Postat av: Limpan

Vi har också en fondvägg. Den är riktigt cool!

2009-01-22 @ 18:32:28
URL: http://linuslinus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0