911 [14:34]

Helt sjukt, jag stod i butiken under rulltrappan i Mjölby och spenderade ett helt vanligt arbetspass med att som vanligt inte göra någonting, Efter sjuttioelfte omgången patiens och tionde varvet på Johnny Cash's American III kommer Björn in och byter av mig med beskedet att något märkligt har hänt under dagen, ett flygplan har störtat i New York, en massa människor har nog dött, något med World Trade Center. Väl hemma hade det andra planet träffat sitt mål och katastrofen var ett faktum. Bilderna på människor som singlade ner för de brinnande tornen, som löv, finns där. Det var sju år sedan, tiden går mäkta snabbt.
   Även idag spenderar jag min tid på jobbet, men på ett helt annat ställe. Ikväll händer det nog inget särskilt, än mindre någon världskatastrof. Fikatajm!
   Förresten hade jag någon gång tänkt skriva om vår resa till charterland. Men nu börjar det bli lite för längesedan, så jag har nog glömt det mesta. Kanske.

Kommentarer
Postat av: Gotarn

du talar sanning, o vise granne.

2008-09-14 @ 21:21:05
URL: http://linuslinus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0