14/9 [08:05]

Klockan 04:00 imorse ringde klockan och skrämde ned Anna till Frankrike på konferensresa. Hon skulle dela en taxi med kärringa Pettersson och hade bestämt upphämtningsplats framför First Class Hotell [EDIT: First Hotel heter det ju], för att det inte skulle bli en omväg in på s:t Korsgatan för den stackars taxichauffören (hon är sån, min Anna, snäll mot alla). En minut efter att hon gått upp slog det mig. Klockan skulle vara fem på morgonen, en söndag, efter en lördag. Hon skulle vara tvungen att stå och vänta på en taxi i svart höstmörker med allt möjligt avskum vilt vandrandes på stadens smutsiga gator. För att inte tala om de dämpat belysta gator hon skulle tvingas gå för att komma dit. Jag blev så orolig att jag fick sura uppstötningar. Som tur var lyssnade hon på mina förmaningar och bokade taxin till vår port istället. Då slog det mig igen. Hur fan ska jag kunna bli tonårspappa...
   Bara 13 timmar kvar av denna arbetsvecka!

Kommentarer
Postat av: tarmen

du får skaffa många barn, så det inte gör något om ett par går bort!

2008-09-14 @ 14:44:59
URL: http://tarmen.blogg.se/
Postat av: Gotarn

du talar sanning, o vise granne.

2008-09-14 @ 21:21:45
URL: http://linuslinus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0