[April 5, 2004] Tankar från förr

Daterat: Måndagen den 5:e april 2004 kl 19:45

Disken har ett eget liv. När jag inte ser på, kanske på natten när jag sover, så knullar skedarna med durkslaget. För det blir ju bara mer och mer, trots att jag inte äter hemma. Det är liksom ingen ide att ta sig an skiten, för om två dar ser det likadant ut. jag har inte känt mig såhär motiverad på länge.
   Och varför tog dom bort de alldeles genialiska sopnedkasten i trapphusen. de hade inte en liten bit hjärta över till oss lata jävlar som inte orkar ta på oss skorna, gå utanför porten, gå runt huset, snubbla ner för gräset, knattra in den löjligt enkla koden, öppna dörren med händerna redan fulla av sopor, slänga skiten i närmsta tunna och sedan göra allting baklänges. fast utan sopor då. när man dessutom kommer på att nycklarna ligger på tvbordet, och klockan är över nio, ja... jo.
   Och varför gå och handla när jag kan göra det imorgon. Varför gå ner och boka tvätt-tid när jag kan chansa på att ingen tvättar imorgonkväll. Jag orkar förmodligen ställa mig och laga flygande jakob till mig själv och ingen annan, när mcdonalds-skylten alltid lyser lockande, inbjudande. De har ju morötter nu, istället för fettbadade potatispinnar.
   Skyll på nån annan när du blir äckligt fet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0