[10:15] 23/11

Söndag igen, hej mitt vinterland och snön singlar ner från en klargrå himmel. Tog en sovmorgon och en frukost, dagen är igång. Sitter och beskådar utbudet av hus på hemnet.se och förundras över ett av de mest meningslösa av svenska folkhems-fenomen: Uterummet, den inglasade altanen. Detta förbannade 'rum', instängt med svettiga glasfönster och hemsk furu, för varmt på sommaren och för kallt på vintern. När njuter Svensson av sin inglasade altan? När det blåser?? SÄTT DIG INOMHUS FÖR HELVETE.
   Eller är det bara skryt? Ett bevis för hur 'händig' pappa Svensson (självklart med hjälp av en snickar-granne) är som kan slänga upp tre väggar med fönster samt ett plasttak runt ett trägolv? Antagligen helt utan bygglov. Är det status? En jävla träbur uppslängd till ett hus med stenfasad. Inte är det design iallafall. Fula utemöbler från jysk och en dart-tavla.
   Köper jag ett hus med 'uterum' så ska jag bjuda in alla mina vänner till nedmonteringsparty. Bring your weapon of choice.

Kommentarer
Postat av: Frugan

Jag vill istället ha pool eller ett orangeri!

Men jag undrar var jag ska ha mina plastväxter och prydnadstallrikar med Teneriffamotiv om vi inte har uterum?

Ps snart vill jag komma hem, mina näsa dödar mig och jag vill ha glögg!

puss

2008-11-23 @ 11:29:53
Postat av: Johanna

Haha! Klockrent, så välformulerat. Jag lovar att hjälpa till!

2008-11-23 @ 15:57:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0