9/7 10:45

     Saxat ur MOTOR nr 5 2008:
"Det amerikanska budföretaget UPS, med 94 000 bruna paketbilar, sparade under förra året enorma mängder bränsle på att undvika vänstersvängar, som innebär längre körsträcka. UPS hade genom ny teknologi tagit fram ruttvägar med så få vänstersvängar som möjligt. Så här mycket blev det totalt under 2007, för alla 94 000 paketbilar:
*Körsträckorna minskade med 4,8 miljoner mil.
*Bränsleförbrukningen minskade med 11,4 miljoner liter bränsle.
*Utsläppen minskade med 32 000 ton koldioxid."

Sinnes!

   Igår lyckades jag med det omöjliga, att montera en tredjepartstillverkad stereo i min bil. Det var trångt om plats, kan jag lova, och en och annan svordom slank ur mig. Men nu sitter den där, som ett bevis på min händighet. Nästa projekt, helrenovering av motor och drivlina!


T o m adapter till rattfjärr och originaldisplay fungerar! Helt olikt mig.

Kommentarer
Postat av: tarmen

fan vad sinnes då...en applåd för dom asså!

2008-07-09 @ 16:42:45
URL: http://tarmen.blogg.se/
Postat av: pappa Ken

Det vore nåt för oss inom banverket att ta efter. snacka om att tänka på miljön!

Det var ju det ja sa, att du skulle fixa stereon min händiga och smarta son.Bra jobbat! En applåd för dig asså!!

2008-07-09 @ 21:37:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0