[13:01] 24/8

Söndag, i natt åker vi till Arlanda, flyr hösten som kom för tidigt. Var hos Fahlén igår och hälsade på i gamla Normlösa. Kände igen grusvägen, mopedvägen, därute spelades det Quake II på 28k-modem ute i uthusen, sena sommarnätter. De hade köpt hus, riktigt fint hus. Visserligen för nästan ett år sen, men jag är inte snabb. Utåt sett en röd liten stuga med vita knutar, i änden av en gropig grusväg. Inåt sett fri takhöjd, bruna reglar och trådlösa tangentbord. Jag blev riktigt, riktigt sugen på hus. Där kommer de nog att trivas.
   Själv löste jag problemet med droppande kondens i vänster lamphus (bilen) med att plocka ur glödlampan, prångla ner en kupévärmare i motorrummet och rikta den mot öppningen. Kände mig som fixarfrasse. Även små lösningar gör mig stolt.
   Hörs igen senare ikväll, eller om en vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0